مزوتراپی مو بهتر است یا پی آر پی مو ؟

مزوتراپی مو بهتر است یا پی آر پی مو ؟  هر دو جدیدترین و خاص ترین راهکارها برای درمان ریزش مو است که هم آقایان و هم خانم ها می توانند هر یک از آن ها را امتحان کنند.ریزش موی شدید از سنین 35 سالگی میان آقایان رخ می دهد و تا 80 سالگی تقریبا 70 درصد موهای خود را از دست داده اند. خانم ها نیز ممکن است از سنین جوانی با این مشکل روبرو شوند و تا 60 سالگی بیش از 80 درصد از حجم موهایشان از دست رفته است.

پی آر پی چیست؟

قبل از مقایسه پی آر پی و مزوتراپی، به معرفی این دو روش می پردازیم. درمان پی آر پی یا همان پلاسمای غنی از پلاکت، روشی غیرجراحی برای ریزش موها است که می تواند به طور مؤثر اثرات اولیه ریزش موی الگو آلوپسی آندروژنتیک را در خانم ها و آقایان معکوس کند.

تاکنون متخصصان این روش را به عنوان ایمن ترین برای رسیدن به رشد طبیعی مو انتخاب کرده اند. زیرا کاملا طبیعی و غیرجراحی برای درمان ریزش مو یا نازک شدن استفاده می شود. پلاسما درمانی ریزش مو با کمک خون بیمار و فاکتورهای رشد فعال در آن به تقویت ساختار مو کمک و خیلی سریع از ریزش مجدد آن ها پیشگیری می کند.

جهت اطلاع از مزوتراپی صورت برای لک با جدیدترین تکنولوژی کلیک نمایید.

مزوتراپی مو بهتر است یا پی آر پی مو ؟

پی آر پی چگونه انجام میشود ؟

ابتدا خون از بدن گرفته می شود و داخل دستگاه سانتریفیوژ قرار می گیرد. داخل دستگاه، پلاکت ها و پروتئین های فاکتور رشد جداسازی می شود و با کمک سرنگ های مخصوص به پوست سر تزریق می شود. فاکتورهای رشد آزاد شده از پلاکت ها موجب کاهش انقباض فولیکول های مو، بهبود جریان خون و تشویق رشد جدید سلول ها خواهد شد.

پی آر پی موجب حفظ فولیکول های مو در فاز رشد می شود و به موها اجازه می دهد ضخیم تر و بلندتر شوند. بنابراین شاهد رشد جدید و تقویت فولیکول های مو بعد از درمان هستید.

برای دسترسی به بهترین نتیجه، حداقل 3 تزریق پی آر پی در فاصله 2 الی 4 هفته ضروری است. این روش برای دیگر دلایل ریزش مو به غیر از ژنتیک پیشنهاد می شود. همچنین برای جوانسازی پوست و رفع سیاهی زیر چشم نیز مؤثر است.

همچنین بخوانید :چگونه موهایی پرپشت داشته باشیم؟

مزایا و معایب پی آر پی مو

تزریق فاکتورهای رشد مستقیما به فولیکول های مو بی تردید مزایای عالی به همراه دارد و موجب افزایش جریان خون در پوست سر می شود. در موارد زیر با این مزیت ها بیشتر آشنا می شوید:

مزایا پی آر پی

• عدم عوارض و حساسیت به مواد تزریقی
  • قابل اجرا برای نواحی مختلف بدن
  • مؤثر برای آقایان و خانم ها
  • اجرا بدون هیچ محدودیت سنی
  • پیشگیری از ریزش و درمان کم پشتی موی جلو سر
  • جوانسازی و تحریک سلول های پوست سر
  • ماندگاری طولانی مدت
  • عدم بروز عفونت
  • مفید برای رشد مو مجدد موها در ریزش موی سکه ای

معایب:

• احساس کمی در هنگام تزریق
  • بروز قرمزی، تورم و کبودی در ناحیه تحت درمان
  • اثرگذاری ناچیز برای افراد دارای طاسی بیش از حد سر
  • مقداری کبودی در ناحیه خون گیری

دیگر خدمات پی آر پی

تزریق پی آر پی خدمات گسترده ای دارد و برای بخش مختلف بدن استفاده می شود. در موارد زیر به مهم ترین خدمات این راهکار جذاب زیبایی می پردازیم:

• درمان تیرگی دور چشم
  • جوانسازی نواحی صورت
  • درمان اسکار حاصل از آکنه و جراحی
  • خطوط ریز اطراف چشم و لب ها
  • جوانسازی کل صورت به غیر نواحی بوتاکس شده
  • رفع اسکار ها و بهبود سرعت رشد بعد از کاشت مو
  • کاهش التهابات پوستی

مزایا و معایب پی آر پی مو

مزوتراپی مو چیست؟

مزوتراپی یکی دیگر از روش های غیرجراحی برای درمان ریزش مو است که داروی مفید به پوست سر تزریق می شود. این راهکار با کمک مواد مغذی مورد نیاز مو از ریزش موها جلوگیری می کند و تقریبا بدون درد است.

معمولا حدود 15 الی 30 دقیقه طول می کشد تا محلول های غنی از مواد مغذی حاوی تقویت کننده های مو به لایه میانی پوست سر تزریق شود. این روش در رویش و رشد مو موجب افزایش حجم مو نیز می شود.

این روش برای ریزش مو درمانی بسیار خاص و هدفمند است که بر پایه بیولوژیکی برای تامین مواد غذایی پوست سر و مو طراحی شده است. مواد مورد استفاده در مزوتراپی برای ریزش مو شامل ویتامین های خاص، مواد معدنی و مسدود کننده های دی هیدروتستوسترون است. البته از مواد دیگری براساس نیاز بیمار نیز استفاده می شود.

کاندیدای مناسب این روش کسانی هستند که از ریزش مو با الگوی مردانه یا زنانه رنج می برند یا به دلیل قرار گرفتن در معرض آلودگی ها و تغییرات آب و هوا دچار ریزش مو شده اند.

افراد مبتلا به نازکی مو، شوره سر و طاسی می توانند از مزایای این روش بهره مند شوند. با کاهش التهاب، افزایش گردش خون در فولیکول ها و رشد موها، به جنگ ریزش دائمی موها خواهید رفت.

همچنین بخوانید : مزوتراپی بهتر است یا میکرونیدلینگ

مزایا و معایب

مزوتراپی یکی از پیشرفته‌ترین روش های درمانی برای مبارزه با ریزش مو است که به تقویت موها می پردازد و مزایای فوق العاده ای به همراه دارد. در ادامه با مزایای بیشتر این روش آشنا می شوید:

• درمانی بی خطر و ایمن
  • به حداقل رساندن عوارض جانبی مانند آلرژی
  • عدم نیاز به بیهوشی
  • بهبودی سریع و کاملا تضمین شده
  • اجرا در کوتاه ترین زمان
  • قیمت مناسب
  • بدون احساس درد و ناراحتی
  • تقویت کننده فولیکول های مو
  • افزایش گردش خون در ناحیه سر

مزوتراپی مو چیست؟

معایب:

• عدم توانایی در درمان تمام مشکلات مو مانند طاسی سر
  • نیاز به تکرار مداوم درمان
  • عدم دسترسی به شواهد واضح مبتنی بر اثربخشی
  • متفاوت بودن اثرگذار آن از شخصی به شخص دیگر

دیگر خدمات مزوتراپی

امروزه از این روش  نه تنها برای درمان ریزش مو، بلکه برای اقدامات دیگری در کلینیک ها استفاده می شود و تاثیر عالی آن بر همگان ثابت شده است. در موارد زیر با مجموعه ای از خدمات این روش آشنا می شوید:

• کاهش سلولیت
  • برطرف کردن خطوط و چروک صورت
  • درمان شل شدگی پوست
  • حذف چربی های اضافه ران، باسن، بازو، صورت و پاها
  • درمان آلوپسی
  • روشن سازی پوست و رفع ماه گرفتگی پوست

تفاوت مزوتراپی و پی آرپی مو

مزوتراپی مو از تزریقات سطحی تشکیل می شود و حاوی داروهای رقیق شده مانند ماینوکسیدیل، ویتامین ها، فاکتورهای رشد و مواد مغذی است. در حالی که درمان پی آر پی مو شامل تزریق پلاسمای غنی از پلاکت نمونه برداری خون است. در ادامه به طور دقیق تر این دو روش را مقایسه می کنیم:

پی آر پی

• PRP برای کاهش درد نیاز به بی حسی موضعی دارد و مزوتراپی نیز بدون نیاز به بیهوشی مستقیما تزریق می شود.
  • در روش پی آر پی از فاکتورهای رشد خود فرد استفاده می کنند، اما مزوتراپی شامل سلول های بنیادی و سرم های پروتئینی است.

مزوتراپی

• مزوتراپی به لایه میانی پوست تزریق می شود، در حالی که پی آر پی روی هر لایه از پوست که تحت درمان است، قابل اجراست.
  • مزوتراپی به 5 الی 8 جلسه درمانی نیاز دارد. برای مشاهده نتیجه عالی، PRP نیز باید حدود 7 الی 10 جلسه تکرار شود.

از نظر هزینه، PRP گرانتر از مزوتراپی است. هر کدام از جلسات این دو روش حدود نیم الی یک ساعت طول می کشد و نیاز به گذراندن دوران بهبودی نخواهد بود.

به طور کلی، هر دو روش برای درمان ریزش مو مفید هستند و نسبت به روش های جراحی مانند کاشت مو هزینه کمتری دارند. همچنین در کنار دیگر راهکارهای درمانی می توانند نتیجه موثری داشته باشند. پی آر پی نیز برای بعد از کاشت مو استفاده می شود و روند بهبود را تسریع می بخشد. همچنین برای حفظ نتایج کاشت مو در طولانی مدت مؤثر است.

پی آر پی بهتر است یا مزوتراپی

هر دو روش با مزایای عالی ارائه می شوند که با توجه به شرایط بیمار قابل برنامه ریزی هستند. PRP موجب ماندن فولیکول ها در فاز رشد می شود و در نتیجه به افزایش ضخامت و بلندتر شدن موها کمک می کند. علاوه براین، باعث بهبود رشد موهای جدید و تقویت فولیکول های مو می شود.

از طرفی، دیگر برای درمان ریزش مو حاصل از دلایل ژنتیکی، استرس، رژیم غذایی نامناسب ایده آل است. زیرا  موها با جذب مواد و ترکیبات مورد نیاز از راه پوست سر رشد دوباره خود را بدست می آورند. در نتیجه می توان با انجام چند جلسه در فواصل چند ماه به بهترین نتیجه دسترسی پیدا کرد.

انجام همزمان پی آر پی و مزوتراپی مو

انجام همزمان پی آر پی و مزوتراپی امکان پذیر است؟

انجام همزمان پی‌آرپی و مزوتراپی مو معمولاً ممکن است، اما بسته به حالت مو، علت ریزش مو، ممکن است برخی محدودیت‌ها وجود داشته باشد و بهتر باشد از قبل با پزشک متخصص موضوع مشورت کنید.

در برخی موارد، پی‌آرپی و مزوتراپی مو ممکن است با هم تداخل داشته باشند و بهتر است در این موارد از انجام همزمان آنها خودداری کنید. به عنوان مثال، اگر علت ریزش مو شما عفونت یا التهاب است، انجام مزو ممکن است باعث تشدید علائم شود. همچنین، در برخی موارد ممکن است موجب حساسیت و التهاب پوست شود، که ممکن است باعث تأخیر در انجام پی‌آرپی شود.

به طور کلی، بهتر است قبل از هرگونه درمان مو، با پزشک متخصص مشورت کرده و نظر ایشان را در این مورد جویا شوید.

در جواب به مزوتراپی مو بهتر است یا پی آر پی مو ؟ باید گفت : هر دو دارای اثرات خاصی هستند و تقریبا به یک اندازه موثرند. حتی با ترکیب آن ها می توان نتیجه بهتر و سریع تری را مشاهده کرد. علاوه براین، در صورت اجرای به موقع آن ها به عنوان جایگزین ایمن تر، کم تهاجم و خوش قیمت برای جراحی کاشت مو به حساب می آید.

برای استفاده از هر کدام از روش ها، بهتر است به متخصص پوست و مو مراجعه کنید. او با بررسی های لازم و علل ریزش مو بهترین روند درمانی را برنامه ریزی می کند.